Köp- och leveransvillkor

 

Priser 
Moms ingår i priset med f.n. 25%.

 

Prisgaranti

Vår ambition är att erbjuda lägsta pris på våra dragkrokar. Om du hittar en motsvarande dragkrok av samma fabrikat och modell till ett lägre pris så matchar vi det priset och sänker priset med ytterligare 5%. Gäller ej redan beställda varor. Gäller ej tillfälliga reavaror eller tillfälliga erbjudanden hos andra leverantörer.

 

Betalningsalternativ

- Payson
Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se.

 

- Faktura / Klarna
Genom vårt samarbete med Klarna kan vi erbjuda privatpersoner att handla mot faktura.  Betalningsvillkor är 14 dagar. Fakturaavgift 19kr. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n 60 kr samt dröjsmålsränta med 24 % per år. Grundkrav för att få handla mot faktura är:

  • Du har fyllt 18 år

  • Du har en stadigvarande inkomst av tjänst

  • Du har minst 120 000 kr i årsinkomst

  • Du har inga betalningsanmärkningar

  • Du är folkbokförd i Sverige sedan minst 3 år tillbaka

 

- Delbetala / Klarna Konto

Du betalar valfri summa per månad. Det lägsta belopp du kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad. Du kan när du vill betala hela det återstående beloppet. En administrationsavgift om 29 kr tillkommer på fakturan.

Exempel: Vid ett köp om 10000 kr är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Fast delbetalning från Klarna innebär att du delar upp din betalning på 6, 12 eller 24 månader (och hos vissa butiker t.o.m. 36 månader). Du vet från början vilken din månadskostnad blir – och du vet när du har betalat klart.

Vid fast delbetalning beräknas räntekostnaden på det totala utestående beloppet, vilket betyder att månadskostnaden blir högre den första månaden och lägre den sista månaden.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00.

 

Faktura
När du väljer att betala via faktura tilkommer en fakturaavgift om 35kr
. Fakturan skickas när kroken skickas ifrån oss alt. efter att dragkroken är monterad. Betalningsvillkor är 10 dagar. Påminnelseavgift om 60kr

 

Leveranstid
Har vi varan i lager så ska den skickas senast dagen efter ifrån oss, har vi varan på centrallager så är leveranstiden 5-7 dagar.

 

Leveranssätt
Vi skickar beställningar med POSTNORD och DHL, som privatperson får du din leverans med DHL Servicepoint, du får ett SMS när du kan hämta ut varan. Är du företagare så använder vi främst DHL Paket och varan körs då ut till er.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Frakt
Varje produktgrupp har sin specifika fraktkostnad, denna redovisas i kassan.

 

Reklamation / Garanti
På dragkrokarna är det livstids garanti, dvs bilens livstid och på elsatserna lämnar vi 5 års garanti. Observera att garantin inte gäller om exempelvis den avtagbara dragkroken lämnas på bilen under onormalt lång tid och som ett resultat av detta rostar i mekaniken. En avtagbar dragkrok skall alltid tas av när den inte används, garantin gäller ej heller om elsatsen blivit felkopplad eller utsatt för yttre åverkan. Kontrollera gärna så att du beställer rätt dragkrok genom att klicka här

OBS!!!

VID ETT EVENTUELLT FEL I SAMBAND MED ELLER EFTER DIN DRAGKROKSMONTERING SÅ SKA VI ALLTID KONTAKTAS FÖRST SKRIFTLIGEN VIA MEJL TILL INFO@DRAGKROKSKUNGEN.SE . Dragkrokskungen.se ska alltid ges möjlighet att åtgärda det eventuella felet och ersätter såeledes inga kostnader som uppkommit i samband med att kunden själv har försökt att åtgärda felet såvida så detta inte är överenskommet skriftligen via mejl. Vi täcker således inte verkstadskostnader, reservdelskostnader, resor eller liknande utan att vi har gett vårt skriftliga medgivande. Om det visar sig att felet inte har uppkommit i samband med dragkroksmonteringen utan att felet beror andra fel på din bil, ditt släp eller husvagn, så debiterar vi standard timtaxa 750 SEK per påbörjad timme + eventuell utkörningsavgift á 650:- . Så var noga med att kontrollera så att det verkligen är dragkroken som det är fel på, majoriteten av de få fel som rapporteras in till oss beror på andra saker som inte har med den monterade dragkroken att göra. 

 

Ångerrätt / Returer
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning
under förutsättning att den returneras i samma skicka som den var i vid leverans till dig.​. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer, se: Konsumentverket.se

Då du som konsument står för transportrisken vid en retur rekommenderar vi dig att packetera varan i ett emballage som gör att den kommer fram till oss i ett i oförändrat skick. Vi ser helst att du skickar tillbaka din vara i samma emballage som den ankom i eller likvärdigt så länge varan är skyddad under transporten.

Hur du skickar tillbaka din vara

Kontakta oss via mejl till info@dragkrokskungen.se så skickar vi en retursedel till dig. returfraktsedel som är förbetald och adresserad till Dragkrokskungen. Den skall du klistra på ditt returpaket och lämna in hos närmaste ombud.

OBS! Notera försändelse- ID som står på returfraktsedeln så att du kan följa din retur och kontrollera att den säkert kommer fram till oss. Detta kan du göra via transportörens hemsida.

En retur kan ta upp till 14 dagar att registrera. Vänligen avvakta denna tid och kontakta oss om det har gått längre än 14 dagar efter skickad retur. Ha ditt ordernummer samt kollinummer redo då vi behöver denna information för att kunna söka efter din retur. 

 

Ej uthämtade paket
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån.), så fakturerar vi dig 895 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Personuppgiftlagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).


 

SMS Utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.